Než se nějaká firma vůbec založí, musí mít své vlastní firemní sídlo. I kdyby tato postrádala ledacos, je to právě sídlo, které jí v žádném případě chybět nesmí. Protože musí existovat nějaká adresa, na které bude možné v případě potřeby takový podnik vyhledat, a to ať už ho hledá kdokoliv, zákazníky počínaje a třeba různými úředníky konče.
Takže si kdokoliv, kdo se chce vydat na podnikatelskou dráhu, musí takovou adresu sehnat. Musí mít místo, kde si svoji vznikající firmu založí. A kde ji také bude později provozovat.
Jenže znáte lidi. Zatímco nezainteresovaným úředníkům by bylo jedno, kde by takovou firmu našli, hlavně aby ji v případě potřeby našli, se zákazníky je to jiné. Ti při hledání toho, co shánějí, nehledí jenom na nabídku samotnou. Ti se starají i o to, jak na ně to sháněné nabízející podnik působí, jaký dojem v nich vyvolává. A proto by pochybil ten z podnikatelů, kdo by si zařídil nějaké už i na první pohled nedůstojné firemní sídlo. I to by mělo možná vliv na jeho výsledky, a to negativní.
A tak si podnikatelé shánějí co nejdokonalejší firemní sídla. A když si je z jakéhokoliv důvodu nemohou dovolit, sídlí tam, kde mohou, a aby nepřišli o dobrou pověst, pořizují si k tomu i virtuální sídla. V nichž sice nepracují, ale mají tu jen adresu sloužící k přeposílání pošty, kancelářské prostory k dispozici a případně pár dalších služeb. Takové sídlo firmy Ostrava se totiž stává se svou dokonalostí jakýmsi magnetem na zákazníky, který láká svým dobrým vzhledem a zvučnou adresou.
A o to v případě virtuálních sídel jde. Aby se měli zde úředně sídlící podnikatelé navenek čím pyšnit, když už to s jejich firmou není ve skutečnosti zase až tak skvělé. Protože takové virtuální sídlo není vůbec drahé a mohou si ho pořídit snad všichni, kdo podnikají a chtějí mít lepší reputaci.