Většina řidičů před delší jízdou zkontroluje hladinu oleje, pohonných hmot a tím vše končí. A pak už si jen přejí, aby je jejich vůz dovezl šťastně tam i zpět. Někdy to ale nevyjde. A nemusí se jednat o nehodu nebo defekt zaviněný nepříznivými okolnostmi. Strašákem většiny řidičů je náhlá porucha automobilu. Některým z nich lze ale předejít. Stačí si všímat chování svého vozu a také mu umět naslouchat. Nechte se inspirovat, abyste věděli, jakou cestou se vydat Turboexpert24.
- První závadu můžeme odhalit hned po nastartování. Jestliže mu předchází delší točení startéru, pak bude něco v nepořádku.
- Hledání chyby začíná u svíček.
- Jestliže je vše v pořádku, pak půjdeme dál.
Vozidla na benzinový pohon mívají často potíže s kabely. U dieselových zkontrolujte relé žhavení. Ukazatelem je také to, jestli motor nechce naskočit i přesto, že je pohonná jednotka zahřátá. V tomto případě může být na vině palivové čerpadlo.
Příliš hlučný motor?
I po bezproblémovém nastartování můžeme odhalit celou řadu možných potíží, které se projeví v brzké budoucnosti. Velice často se stává, že je motor po nastartování hlučnější. To je běžný jev a všimneme si ho především v zimních měsících.
- Poté, co se zahřeje olej na žádanou teplotu, motor by se měl ztišit.
- Pokud tomu tak není a vy stále slyšíte v horní části klapání, pak můžete většinou hned přistoupit k výměně hydraulických zdvihátek.
Slyšet můžete i uvolněný klínový řemen. Pouhým uchem poznáte také poškozený silentblok. Motor po nastartování běží na všechny válce, ale přesto se vozidlo divně klepe? Neváhejte a vadný silentblok vyměňte. Pokud tuto závadu neodstraníte, pak s sebou brzy jeden vadný silentblok vezme „do věčných lovišť“ i ty další. Oprava pak bude logicky finančně náročnější.
- Jak je vidět, mnohým nepříjemným situacím na cestách lze předejít http://www.automanie.eu.
- Stačí jen poslouchat své auto a všímat si i zdánlivých detailů.
Tento článek, který vám má pomoci zvýšit bezpečnost na vašich cestách, byl napsán ve spolupráci s https://www.turboexpert24.cz/.